My Followers

Wednesday, July 30, 2008

Nota Kasih Buat Ayahanda & Bonda Tercinta..

N3 ni cheqtie tujukan khas buat ayahanda & bonda cheqtie yg t'syg..

Mak & pak yg Kak T kasihi.. Sjak dua mnjak ni hati Kak T rasa x tnang sgt2.. Tatau la mak & pak camne skang.. Kak T x mo tgk mak & pak sdih2.. Klu bole Kak T nk tgk mak & pak sntiasa happy & bahagia selalu.. Mak & pak jgn la risau psl Kak T k. Apa yg Kak T buat selama ni pun adalah kerana rasa t'jwb s'org ank kpd ibu bapa yg dicintai dan dikasihi selalu.. Skang ni tibalah masa ank2 mak & bapak utk balas budi & pengorbanan yg rasanya x mmpu dibyr dgn wang ringgit.. W/pun Kak T da kawen, tp rasa t'jwb sebagai s'org ank sulong & kakak kpd adik2 msih tbl dlm diri ni.. Alhamdulillah, Zul mmahami.. Kak T harap mak & pak jgn risau2 lg k..
Kak T syg mak & bapak tau.. Sayang sgt2!!
~Syurga di telapak kaki ibu - Aishah~

Duhai apakah gerangan budi balasan
Bagi insan melahirkan, membesarkan
Bercucuran airmata bila mengenangkan
Betapakah besar budi ibunda berikan
Siang malam menderita
Hingga entah bila
Sungguh besar pengorbanan
Ibunda berikan
Tiada bahagia jika tiada
Doa puja restu
Syurga itu telapak kaki ibu..

nota kaki: buat rakan2 blogger.. msti u all suma ttnya2 nape cheqtie utuskan nota ni buat ayahanda & bonda cheqtie.. sbnrnya x de pape, cuma kbelakangan ni cheqtie t'ingat segala pngorbanan mak & bapak kpd kami adik beradik.. biasa la kan, emosi tgh x stabil. cheqtie tau kwn2 suma ank yg baik kan..so, kasihilah ibu bapa u all.. ingatilah segala pengorbanan yg mereka berikan kpd kita sjak kcil hggala kita dewasa.. pape pun dahulukan mereka dulu & jagala hati & p'saan mereka k.. Insya allah, hidup kita akn bahagia & diberkati Allah hndaknye..

Dari Abdullah r.a, katanya: Saya bertanya kepada Nabi saw. "Apakah amalan yang lebih dikasihi Allah?" Jawab beliau: "Sembahyang dalam waktunya." Tanya Abdullah: "Kemudian itu apa?" Jawab beliau: Berbuat baik (berbakti) kepada ibubapa." Tanya Abdullah: "Kemudian itu apa?" Jawab beliau: "Berjuang dijalan Allah."

9 comments:

i'm Lina said...

isk..isk...
aku pon cedih dgr lagu tu...
yelah kan...
kekdg kite lupe pgorbanan diorg...
hurm...
ti..aku tau ko tgk sensitip nih..tu yg syahdu je tu...
nanti blk SB,kim salam kat parent ko ek..

**nota tgn ku : aku windu kari ayam mak ko..hik2

~ #TinieFabulous ~ said...

hm...
mudah-mudahan kita senantiasa mengingati pengorbanan org tua kite dan begitu jugak our family member yg lain ....;)

Zumie said...

lagu aishah nep btl2 sedeh kan kak..

hemm jagelah ibu bapa kiter selagi masih ade kan kak hehe

eZa said...

kalau nk kire mmg x terkire pengorbanan diorg pd kite. mmg x terbalas. pe yg boleh kite buat bahagiakan la diorg selagi kite mampu. ramai yg nyesal dikemudian hari... so kite yg terseda nih shud avoid that..

hope our parents be blessed always with good health & happiness!

bile dh jd mama ni, byk bende aku pk... mungkin jgk aku akan rs sume2 yg mak aku rs mase besakan aku.. hope aku boleh face sume nye... insyaAllah!

eedany said...

eedany pun kekadang pandai tersentuh ingat pengorbanan ibu dan bapa kita, tak akan terbalas sampai bila2...

wah...bestnya suara cheqtie menyanyikan lagu itu... nyanyilah lagi...

:)

Anonymous said...

wahh.. seday ar hyfa windu mama..
emm "pape pun dahulukan mereka dulu & jagala hati & p'saan mereka".. tu sgt2 betul. mesti dahulukan mereka..

Ziana said...

:(

ti..
read my emails..
n u'll know what im feeling now..
;(

im on tear dear!1

** kim salam mak and bapak ek!! oneday, zie will visit u mak!!! :(

[djsuria] said...

sedih la...

mmg la pengorbanan mak ayah kita tidak dapat dibalas dengan wang ringgit tetapi balasannyer dengan taat setia..kasih sayang kepadanyer..

aku sedih baca blog ko ni..huhuhuhuhu

zeti said...

ina -> tu la.. nnt aku smpaikan salam ko kat parent aku.. rndu gulai ayam? meh la dtg SB :)

tinie -> insya allah :)

zue -> lagu ni btul touching smpai ke ati akak ni yang.. huhuhu

eza -> tu la eza.. hope kita smpat mmbahagiakan parent kita kan :)

eedany -> bila zt t'ingat pe yg diaorg da buat utk kami adik beradik cheqtie trus rasa sdih.. tatau la cheqtie leh balas ke x jasa diaorg slama ni :( huhuhu..
sora cheqtie sdap ek? jap, nynyi lg 10 round utk eeda :p ehehe

zie -> sdih baca emel ko.. aku harap ko tabah la hadapi suma ni k.. p/s: parent aku pun da lama tnya psl ko ngan mmber kita yg lain bila nk dtg umah :)

suria -> ko cedih ke baca blog aku? sori ek.. time ni jiwa aku kcau sgt2 :( tp skang da ok :) btw, thanks baca luahan hati aku.. cayang ko :)