My Followers

Monday, December 22, 2008

Agk2 la wei..



cheqtie mcm bngang ckit la td ngan sorang akak ni
nape cheqtie bngang?
camni ksahnye..
td cheqtie gi surau nk solat..
msuk2 je dlm surau dgr la akak ni dok m'luah p'saan kat mmber dia

mula2 tu cheqtie ok lg.. ingat kjap je dia nk smbang
tup tup dr cheqtie amik air semayang, solat, & smpai la abis solat dia x abis smbang lg
x ksh sbnrnya klu dia nk smbang, tp sora tu pelan la ckit
ini x, pnya la kuat smpai mgnggu org tgh solat
dia pnya mluah p'saan x hengat la td

aloo makcik.. kot ye pun nk smbang, smbang la slow2 ckit
x pun ko smbang la kat opis ko.. ni x, kat tmpt ibadat gak la ko nk ngmpat psl jiran ko
ops.. camne cheqtie tau dia citer pe? jgn slhkan cheqtie.. akak tu pnya la kuat sora dia smpai leh dgr pe yg dia citer tau :p

adooiiii.. cheqtie ni bkn la alim warak sgt..
tp kita pun tau surau tu tmpt utk kita b'ibadat
kita pun tau adab2 ketika b'ada dlm masjid @ surau
antaranya ialah jgn meninggikan sora

cheqtie srba slh gak nk tgur akak ni td
bkn pe, sbb akak ni da pangkat mak2 kita..
phm2 je la klu kita tgur nnt pe plak reaksi dia..
ntah la..
uol penah x hadapi situasi camni?


12 comments:

Nurmala said...

aha...mmg ada..kita lagi la kalau gi surau tu, kadang² diorg dok cerita pasal dak ofis diorg la..itu dah kira ngumpat gak kan? ngumpat satu hal, dalam surau lak tu.wak!!!! cam aku tak pernah terbuat pulak..hehehe

miszrLina said...

aah... mmg xde adab...
nak cite pon pk la org lain...
kekdg serba salah bile yg "buat hal" tu pangkat cam mak2 kan... iskkk...

xde otak ke...

::tak baek tau ckp aku sOmbong...
aku sgt3 bz arini :(
ada slot Call Creation... x sukeee...
pastu folo up email belambak...arghhhhh
huhu

Zaihan Azarina said...

sabo jewla kakt:)
klau kte,
da lme i sound dye..
hehehe~

SaDi said...

biasa laa tuu... kat opis sadi pun ada jugak camtu... tapi selalunya sadi buat tak tau je... kat tempat ibadah.. tak elok mengumpat... kalau nak mengumpat jugak... pakai laa blog... huahauhuahuahuahua :D

Warnawanie said...

hehehe... cheqtie,
pun penah mengalami situasi mcm ni...

sembahyang pun tak kushyuk jadinya!!
patutnyer cheqtie tegur jer makcik tu suh dia perlahankan suara, bukan laa nk mengaibkan dia, tp sekurang-kurangnya kite mengingatkan dia :)

PrinCeSS said...

makcik tu belajar adab2 kat surau kot mase sekolah dulu..^^
kalau maya pun, x berani kot nak tegur makcik tu

ladyell said...

ell kalau ank2 wat bising kt masjid pn ell rasa malu..lagi plak derang tu tk paham ap2..

ini kn org dh dewasa..tk kn tk tau adab2 kt lam mesjid..ish! nk tegur takut nnt kate kurang ajar,tk tegur rasa brsalah..tp ell pn kalau cam tu tk tau nk buat camne...

Mizi Hamir said...

sound direct tp dgn cara yg lembut mmg patut tu..heheh..biar makcik tu terasa skit..agar dia insof dan sentiasa beringat dikemudian ari..kekeke

~tinie~ said...

heheh memang tak khusyuk le chetie kita solat ye....ehheehhhehe
aku pon pernah gak ada pengalaman mcm nie tp beza skit coz yg kene sound tu kitaorg ...eheheheh tp apa yg pasti kat tmpt aku nie bukan setakat sembang .... make-up 1 jam ala-ala artis gitew ...ehhehe ;-)

lily lotus said...

ditelan mati mak diluah mati bapak rasanya..kureng khusyuk jadinya

Yatie said...

mmg tensen la kalau jadi cenggini .. nasib baik la dulu keje on shift jadinya dpt pegi surau waktu2 yg org normal hour tak brape ramai .. tapi selalu gak sangkut tiba2 jek akak2 tuh dok menyerbu dlm surau ...

paling tak tahan kalau ada akak2 jenis makcik nieh .. dlm surau org dok sibuk nak solat, dorang start laa buat keje2 mengait baju anak, dok belek2 katalog pinggan mangkuk, cerita2 pasal anak, pasal laki, pasal mcm mana nak dptkan baby lelaki or pompuan and so on .. crite dlm spender pun sume lepas ..

susah laa nak betulkan attitude org nieh .. sabar aje laa .. nasib baik itu semua sudah berlalu, kenangan betul ..

MiSZuE said...

memang x agak2 lah kan
nk tegor dh berumur..x tego kang mengganggu..
cmner ye nk buat..
adehhhhhh